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逸般の誤家庭のネットワーク

ThousandEyesのVirtual ApplianceがEnd of Installation Supportを迎えるとPortalへの登録に失敗する

2023年02月頃のタイミングで、ThousandEyes Virtual Appliance (TE VA)のベースOSが Ubuntu 18.04 LTS (“Bionic”) から Ubuntu 20.04 LTS ("Focal") に変わりました。 また、古いベースOSである Ubuntu 18.04 LTS (“Bionic”) は 2023年01月31日にEnd of Installation Supportを迎えています。

そしてEnd of Installation Supportを迎えたVersionは、デプロイに失敗する旨がChangelogに記載されております。

Changelog - ThousandEyes Documentation
https://docs.thousandeyes.com/whats-new/changelog#end-of-installation-support-for-ubuntu-18.04-lts-bionic

End of Installation Support for Ubuntu 18.04 LTS (“Bionic”)

Installation support for Ubuntu 18.04 LTS ("Bionic") has now ended. Updated images for the ThousandEyes Virtual Appliance (TEVA), Intel NUC, Raspberry Pi 4, and Docker for Linux have been released based on Ubuntu 20.04 LTS ("Focal"). We have also updated the custom appliance generation to utilize the newest images. From January 31st, 2023 onwards, you will see failures if you attempt to deploy new agents on Ubuntu 18.04 LTS. Please ensure you are using the latest images available for new agent deployments.

As noted in our Ubuntu Linux Support Lifecycle documentation, Ubuntu 18.04 LTS ("Bionic") will enter the End of Support period on April 30th, 2023 and End of Life on June 30th, 2023. As updated images are now available, customers who are interested in using the agent cluster method to upgrade agents can do so by following the documentation available here: Replacing an Enterprise Agent Using the Agent Clustering Method.

We expect to ship a pathway for customers to perform automated in-place upgrades from Ubuntu 18.04 LTS-based appliances to Ubuntu 20.04 LTS by the end of February 2023.

Changelog: 2023-02-01

実際の挙動ですが、筆者がEnd of Installation Supportの日付を過ぎてからベースOS: Ubuntu 18.04 LTS (“Bionic”) のVersion: 0.224 で検証してた際は Account Group Token を設定しても、AgentのOSがサポートされない旨が表示されてThousandEyes Portalへの登録に失敗しました。

Agent is running with errors.

This agent's OS is unsupported for installation. Check https://docs.thousandeyes.com/product-documentation/enterprise-agents/supported-enterprise-agent-operating-systems for details

ThousandEyes Portalへの登録の失敗

End of Installation Supportを迎えたもののEnd of Supportまでは使いたいようなケースでは、障害からの復旧や検証で仮想マシンの状態をスナップショットやバックアップでデプロイ直後に戻すとAccount Groupの再登録で遭遇する可能性があります。

ThousandEyes Virtual ApplianceのEnd of Installation Supportと再登録の失敗ケース

限定的なケースだと思われますが、今後のEnd of Installation Supportを向けるタイミングを見据えて備忘録のために書き残しました。